2016. március 15., kedd

BAGOLY BÖSKE BULIJA


Muszáj mindig új témákat kitalálnom, ha meg akarom tartani a "jó szervező Mama" hírnevemet és örömet akarok szerezni a gyerekenek,ezért az én kislányomnak a 11. születésnapját a bagoly téma mentén kezdtem el tervezni.
Régóta szeretjük a baglyokat, (ennek egy teljes külön bejegyzést is szentelek a blogon) alaposan tele is van velük a lakás, tehát nem volt különösebben nehéz feladat egy bagoly tematikájú partit összehozni.
Csak az ez köré épített feladatokat, a meghívót, a kajákat és az eseményeket kellett kerek egésszé gyúrni.

MEGHÍVÓ

Legyen hát akkor természetesen baglyos a meghívó. Ehhez maradék anyagokat használtam fel és egy kis verses szöveget írtam Wordben kinyomtatásra.Tökéletes elfoglaltság egy kreatív délután keretében, lehetőleg együtt az ünnepelttel. 


A többi viszont legyen meglepetés az ő számára is.
Kitaláltam az elemózsiákat, természetesen azokat is baglyos dizájnra, mert hát legyünk stílusosak. Szerencsére most bagoly divat van, úgyhogy könnyen kaptam baglyos süti pecsétet a kekszekhez, meg szilikonformát a bagolypudinghoz. A szendvicsek is baglyosak lettek egy kis találékonysággal.




Aztán megszületett a dekoráció is, a meglévő baglyos abroszom színéhez illő lufihalom és krepp füzérek formájában. A barátnőm segédkezett, mert az idő valahogy mindig baromi kevés.



Időben készen állt minden a lányok fogadására. Kitaláltam a játékokat és elkészültek a kvízlapok is a játékhoz.
Miután mindenki megérkezett, leültettem a lányokat egy körbe, hogy kiosszam a papirokat és ceruzákat és felvázoljam a feladatokat.


Ezután hátat kellet egymásnak fordítaniuk, mert a bagoly kvíz következett. Nem voltak nehéz kérdések, csak olyanok pl., hogy mennyire tudja egy bagoly elfordítani a fejét? Mi a kedvenc csemegéje? Ki volt dr Bubó?
Sorolj fel bagolyfajtákat!....és ehhez hasonló kérdések. Ezekre pontokat kaptak a lányok. A pluszfeladat mindenkinek egy bagoly rajz volt, amiket kivágtam a lapokról és felmontázsolva eltettünk az emlékkönyvbe. 


Következett a második forduló.

Még a buli előtt elrejtettem egy zacskónyi apró fabaglyot (pont annyit, ahány lány volt) a lakásban különböző helyekre - csizma orrába, párna alá, vödör aljába....- és mindegyikhez írtam egy-egy találós versikét egy-egy papirra. Ezeket osztottam ki a lányoknak, hogy fejtsék meg és ki-ki keresse meg a maga kis baglyát, amit aztán mindenki megtarthatott magának ajándékba.

Harmadik forduló: megfigyelős memória játék

Mint említettem az elején, rengeteg bagoly mintás holmink van itthon, a bögrétől a pizsamán át a könyvjelzőig minden. Ezeket rendeztem el helyiségenként tematikusan (tányér, bögre, csupor... a konyhába, trikó, zokni, pizsi... a Virág szobájába, ágynemű, könyvjelző...a hálóba, stb). A feladat az volt, hogy járkálnak a lányok helyiségről helyiségre és próbálják memorizálni a tárgyakat. Erre kaptak 10 percet, utána újra összegyűltek a nappali szőnyegén és helyesen kellett válaszolniuk a kérdéseimre. Pl. "milyen színű a mézes csupor?","miből készült a baglyos tányér?","mi a különbség a két baglyos könyvjelző közt?"...Ilyen kérdéseket tettem fel és ezek alapján a lányok újabb pontokat szerezhettek. Az eredmények összesítése után kihirdettük a győztest, de csakis a győztest, aki egy nagy tábla baglyos csokit kapott jutalmul.

Eljött az ideje az uzsonnának és a köszöntésnek, amire már nagyon vártak.

Bagoly torta



Utána pedig jöhetett a mókázás, ökörködés, táncolás. Kitalálták pl.azt, hogy az ünnepelt egyenként minden egyes lánnyal táncol egy páros autentikus pár taktust. Kivel csárdást járt, kivel rockizott, kivel Gangnam Style-t táncolt...Roppant jópofák voltak. De a legviccesebb az az óvodásparti lett, amit ezek a nagy lovak az Alma együttes Cinegéjére csaptak. Ez annyira nevetős lett, hogy még én is beálltam Cinegét mutogatni. Mert játszani jó!

 

 



Igazán elégedett lehetek. Nagyon jól sikerült ez a buli is, hála a sok okos, kedves, vidám kis barinőnek :)

***


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése