2016. március 15., kedd

KAKAÓ ÉS KÁVÉ


Avagy pizsamaparti hajnalban

Van egy nagyon kedves barátom, aki azt állította,- miután átélt néhány meglepetés partit velünk,- hogy őt már nem fogom tudni meglepni. Mindenre fel van készülve és mindenre számít. Ugyebár ezt nem hagyhattam annyiban, ezért duplán törtem a fejem és sikerült is őt duplán és igazán meglepnünk. De még mennyire!

A születésnapja egy hétköznapra esett, amikor biztosan nem számított a barátaira, arra meg főleg nem, hogy munka előtt, hajnalban fogjuk őt meglepni egy pizsamapartival. Én meg pont erre számítottam. Összeszerveztük a csapattagokat, hogy ki és mit hozzon, így lett kávé felelős, kakaó felelős, tejszínhab felelős, kifli felelős...

Én már hajnal 4-kor a valódi kakaót főztem, a barátnőnk pedig a pékséget támadta friss, meleg croisantért és kalácsért, a feleség pedig leosont az emeletről, hogy előkészítse a terepet, kiriasszon és kinyissa a kaput. Az edénycsörgést nem mertük megkockáztatni, ezért tányért és bögrét mindenki hozott magával otthonról.

Fél 6-kor már ott álltunk a kapu előtt gyülekezve. Az akció roppant összehangoltan és csendben zajlott, 6.00-kor az asztal megterítve és megpakolva minden földi jóval, amit csak reggelire el lehet képzelni. Volt meleg kalács vajjal, habos kakaóval,tea, illatozó, ropogós sajtos croisant, egy hordó kávé, kifli...

Amikor minden készen állt, beálltunk a hálószoba ablaka alá és hangos csörömpölésbe kezdtünk az edényeinkkel és kántáltuk a "Boldog szülinapot". Mikor az áldozatunk végre feltápászkodott, cseppet sem tűnt boldognak-érthető módon. Meglepettnek viszont igen, és végül is ez volt a cél. Egy jó óra kellet neki, hogy rádöbbenjen, hogy ez nem kiszúrás volt, hanem a szeretet megnyilvánulása, hiszen mi magunk nem kis áldozatot hoztunk azért, hogy ez a hajnali pizsiparti létrejöjjön.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése