2016. március 13., vasárnap

RETRO PARTY




Mi is lehetne az ember legnagyobb vágya, ha nem az, hogy örökké fiatal maradjon, de az idősek bölcsességével.

Mivel ez nem történhet meg, ezért szeretünk visszakacsintgatni ifjúkorunk felhőtlen éveire. 

Hiába volt vacakabb sok minden, elmaradottabb a világ, mi mégis szépnek látjuk. Mert emlékezni jó! Minden megszépül és finomabb lesz az idő múltával, még a legócskább hamburger is.

Én is el akartam merülni a nosztalgiázásban, így a saját szülinapomra rendeztem egy jó kiadós Retro bulit

A szervezés :


Ha megszületik egy ötlet a fejemben, onnantól kezdve nem hagy nyugodni. Zúdulnak a képek a fejemben, tervezgetek, számolgatok, mérlegelek... mondhatni agyalok rajta keményen. Na itt aztán nagyot álmodtam!
Meg akartam hívni minden barátomat, hogy velem ünnepeljék azt, hogy jómagam is retro korú lettem. Márpedig akkor az kizárt volt, hogy nálam legyen a buli, mert még szerettem volna pár évig használni a kéglit. De akkor hol? Hogy drága se legyen, közel is legyen, és megcsinálhassak benne mindent, amit terveztem.
Végül is a tónál levő Gól Büfére esett a választásom. Az pont megfelelt , bár közel sem volt egy álombuli színhelye, mégis az lett belőle.
26 emberrel számoltam, akinek pont elég volt a 8 db faasztal úgy, hogy még a kajáknak is jutott egy. A Gól büfében ugyanis nincs kaja, maximum rágcsa, meg szendvics, de megbeszéltem a tulajjal, hogy baromira jó lesz neki, ha zártkörűvé teszi aznap estére a kocsmát és csak a mi italfogyasztásunkkal törődik, mi meg majd szépen összehordjuk az elemózsiát, olyan batyus formán...
Tehát megvolt a terv, megvolt a létszám, az időpont és a helyszín, készülhettek a meghívók.

Meghívók a Retro Partyra


...leírtam, hogy várom azokat, akikkel röhögtem már könnyesre  magam, várom azokat, akikkel végigbőgtem már egy csomag zsepit, várom azokat akikkel fröccsöztem már egy padon és várom azokat is,akikkel hajnalban sétáltam már haza...

Ilyen és ehhez hasonló nosztalgikus szövegeket tartalmazott a meghívó, valamint kérést   egy-egy tálca (doboz, dézsa, ...akármi) retro élelmiszer elkészítésére 
és felhívást retro öltözék viselésére.




Így alakult, hogy a bulin aztán az asztal roskadozott a zsíros kenyerektől, fasirtos zsemléktől, vájling francia salátától, darálós keksztől, sült kolbásztól......


Jómagam beszereztem kakas nyalókát és lengyel tejkaramellát, golyórágót és zizit, dunakavicsot és krumplicukrot, csupa ilyen retro nasit, amiket aztán a bulin a játékok során jól válaszolgató tagoknak osztogattam.
Mert persze, hogy terveztem, szerveztem játékokat is.
Kaptunk egy nagy kivetítő vásznat összekötve egy laptoppal, úgyhogy mehetett a műsor.

Játékok :
kvízkérdések: összeállítottam egy kérdéssort, melyben régi filmsorozatok szerepeltek az Onedin családtól a Sandokánon át a Szomszédokig.

Régi rádióműsorokból szemezgettem a Szabó családtól a Ki nyer ma?-ig.

Tv műsorvezetőkre kellett emlékezni - Szeszélyes évszakok, Tv torna, Delta, Zenebutik...

énekelni kellett régi slágereket , mint például a Kócos kis ördögök voltunk..., Gyere a disco club elé..., Azért vannak a jó barátok...stb

mozgalmi dalokat kellett felidézni : Éljen Május elseje..., Április 4-ről szóljon az ének..., Mint a mókus fenn a fán...stb

mesefilmek főcímdalát kellett előadni : Ho ho horgász, Süsü, Kukori és Kotkoda, Mézga család...

aztán vetítettünk reklámokat és a szlogeneket kántáltuk : Fabulon a bőre őre..., Itt a Jóska,itt a Gyurka, ez pedig a véres hurka, Traubi-traubi-traubiszóda....

le kellett fordítani oroszra egyszerű mondatokat...


...és még hosszan sorolhatnám, mint ahogy sorolta is mindenki őrült lelkesen. Mert ezek a játékok azoknak szóltak, akik tudják, mi az az iskolatej, nevetnek, ha azt mondom, hogy NDK kivehető ajtós turmixgép, vettek bontott csirkét, gyűjtötték a kártyanaptárat, nyaraltak SZOT üdülőben, volt Alföldi papucsuk, ettek a Mézes Mackóban, csorgatták a nyálukat a Luxus áruház kirakata előtt, tisztelegtek zászlófelvonáson, csápoltak Piramis koncerten, és nézték A tavasz 17 pillanatát a Surda előtt és Lewis 501-esre vágytak...
Annyi minden eszünkbe jutott...és annyit, de annyit nevettünk...

meg táncoltunk discot
Bee Gees, Abba, BoneyM, Kool&the Gang dalokra,
lassúztunk a House of rising sun-ra,
és rockiztunk hajnalig...


Egyszerűen egy őrült jó buli kerekedett



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése