2016. március 29., kedd

HÚSVÉTI KALAND EPERTORTÁVAL


EZ A KÉP MOST ROPPANT TALÁLÓ!

Tulajdonképpen egyáltalán nem tartozik a buliblogba, de a szervezéseimhez mindenképpen.

HÚSVÉT ÉS BŐRÖND, NO MEG A TORTA

Eredetileg az epertorta elkészítését terveztem ebbe a bejegyzésbe, el is kezdtem lefotózni lépésről lépésre, de mielőtt elkészülhetett volna teljesen, eladtam a házam :))

ELÉG HÜLYÉN HANGZIK, BELÁTOM, DE EZ VAN.

Alig pár napja tettem fel a hirdetést, miután arra gondoltam, hogy valamit lépnem kell. Ráadásul, csak a Jófogást választottam puhatolózásképpen, hogy majd meglátjuk... Ez ingyenes és egyáltalán nem gondoltam, hogy itt keresnek az emberek ingatlant, bár mióta az Ingatlan.com fizetős lett, nyilván nagyobb nézettséggel megy egy ingyenes oldal. De csak próba volt, felmérni a terepet.

Az megint egy más kérdés, hogy arra sem számítottam, hogy húsvétkor indulnak el az emberek nézelődni, mert én biztos nem tenném. Vasárnap (azaz tegnap) is jött egy fiatal pár, de rajtuk látszott, hogy csak háznéző turisták, még papucs is lapult a táskájukban. Tetszett, de semmi extra. 

Aztán ma is felhívott egy fiatal pár, hogy húsvét hétfő ellenére átjöhetnének-e. Hát persze, miért is ne. Át is jöttek délelőtt, de őket is csak szemlélődőknek véltem, amikor kiderült, hogy nincsen gyerekük, akkor meg pláne, mert mi a fenének kell 2 embernek egy 5 szobás ház, gyerekjátszós kerttel...De hát az ő dolguk,- gondoltam én - , biztos bazira ráérnek. Most kivételesen én is, mert magam voltam, és az a bizonyos epertorta, ami készült, csak a délutáni locsolóbulira volt esedékes.. 

Szóval átjöttek, mászkáltak jobbra balra, kimentek, bejöttek... egy-két dolgot kérdeztek, de nem sok mindent, aztán elköszöntek. Ezt is letudtam. Vissza a tortához. 
Aztán fél óra múlva csöngettek megint. A hölgyike közölte velem, hogy megveszik. Leesett az állam. Csak álltam a kertben tátott szájjal, (a fiatalember meg is kérdezte, hogy sokkot kaptam-e), majd elérhetőségeket cseréltünk és távoztak.

Úgyhogy visszamentem ugyan és elkészítettem a tortát a bulira, de hogy nem fényképeztem, az biztos, de még azt sem tudom jószerivel, hogyan lett kész.?!

Mindenesetre készen van, és amit tudok belőle, (amit fotóztam egyáltalán), azt megosztom veletek. Pont a fondant rész lett volna érdekes, csak éppenséggel ott el voltam varázsolva. Így mennek a dolgok, ha a Jóisten megfogja a kezed....

...EPERTORTA KÉPEKKEL

3 doboznyi epret beporcukroztam alaposan, és szűrőben hagytam lecsöpögni a levét. Néhány órát eltöltött a szűrőben :)



Fél kiló túrót lebotmixereztem a lecsöpögtetett eperlével és pár kanál tejföllel. Hozzákevertem a felvert tejszínhabot. 
A piskótát lefaragtam tojás alakúra, és háromba vágtam...


Az eper felét felszeletelve a piskótára halmoztam, és rákentem a krém egyharmadát. Ugyanígy járt a következő emelet is. Amikor a teteje is rákerült, a maradék harmadnyi krémmel beborítottam, hogy rátapadjon a fondant.

 


Aztán innen kezdve a lényeget (a fondantozást) elfelejtettem fotózni a fent említett okoknál fogva. De rákerült 2 óra alatt és ez lett a végeredmény.


TOJÁSTORTA NYUSZIBULIBA



A locsolóbuli pont olyan vidám volt, ahogy vártam, de annak a képeit most nem töltöm fel ide, az majd egy másik bejegyzésbe kerül.
****


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése