2016. március 12., szombat

BANYABÁL és Monster High


Ezt a bulit 2012-ben, a nagy Monster High őrület idején szerveztem kislányom 8. szülinapjára. Banyabálnak indult, de kapott némi Monsteres beütést is, hogy örüljenek a leányzók. Végül is összefügg a kettő, nem ? Itt kaptam a Banyó becenevet, mint főbanya, amit azóta is viselek.

---------------------------------------------------------------------------------

Erre a bulira nemcsak a leánykám barátnői, hanem az anyukák (akik zömében az én barátnőim) is hivatalosak voltak azzal a kitétellel, hogy banyajelmez kötelező !

Ezt az információt a meghívókban tettem közzé, miszerint
"...minden bibircsókos, horgasorrú anyabanya részvételére számítok,
hogy megzabolázza rakoncátlan boszi ivadékát..."
Enyhe meglepetés kísérte a kezdeményezésemet, mert mindaddig a mi kis "faluközösségünkben" nemigen volt divat a felnőttek beöltözése, sőt, a gyerekek is csak farsang idején bújtak jelmezbe. ( Na ez azóta jócskán megváltozott:)
Nem tudom, hogy kinek mennyire füllött hozzá a vasfoga, de a lényeg az,hogy megtették! Estére tucatnyi boszorka sertepertélt a banyakonyhán és kutyulta a banyapuncsot, (ami azóta is kedvelt itókája maradt társaságunknak)

A BANYA ANYÁK TANÁCSA


A BANYAPUNCS RECEPTJE :

3 liter vízbe öntünk 50-70 dkg cukrot, 3 csomag egész fahéjat, 1 csomag szegfűszeget, 
1 kanál kardamont és 4-5 alaposan megmosott narancsnak a külső héját (fehér rész nélkül).
Az egészet jól felforralom, majd lefedem és 3 napig állni hagyom, majd üvegekbe töltöm.

Lehet vele ízesíteni forró vörösbort, vágjunk bele narancskarikákat, úgy finomabb és gusztább! vagy rumos bort, de gyerekeknek teaízesítésre ajánlom inkább. Hónapokig elállna, ha éppen nem fogyna el hamarabb, de ilyen még nem volt.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na szóval vissza a Banyabálhoz.

Miután elküldtük a meghívókat, nekiállhattam kieszelni a buli menetét. Az érkezés is már sarkalatos kérdés, ha 22 főnyi vendégsereget vársz télvíz idején,mert az bizony 22 nagykabát, pulcsi, csizma elhelyezését jelenti ,így az egyik fiam szobájában az ágyát leterítve kabáttartónak használtuk, míg a csizmák egy nagy rongyszőnyegen sorakoztak. Ezt a következő szóáradattal hoztuk az érkezők tudomására: 
"...A seprűket támasszátok be a jobb oldali barlangba! Aztán gyülekezzetek a tanácsteremben az üst körül!..."

Ennyi embernél, ha beszorulunk a lakásba, bizony nem árt, ha jó sok előre tervezett program van a tarsolyunkban. Hát én alaposan megterveztem a buli menetét. 

Először is elkészítettem a kajaterveket:

kígyó szeme - apró pizzás csigákat sütöttem leveles tésztából
béka lába - sajtos rudak formájában
boszorkányujjak - ha ezt beírod a keresőbe, rengeteg receptet találsz hozzá.
sárkánypikkely...és társai



Egész péntek este sütöttem a bulira, hogy délelőtt legyen időm kidíszíteni a tortát, amit még az éjjel megtöltöttem varázskrémmel.

Torta Monster High díszítéssel


A dekoráció szintén ezeket a színeket tükrözte :

Vettem persze mindenféle bogarat, gumipókot, kis fekete filc macskákat , apró virágot....és teleraktam velük az étkezőt. A falra mű pókhálót vontam....

Ezeket a kellékeket bármelyik kreatív-hobby boltban meg lehet venni, és egyáltalán nem kerülnek sokba, ahhoz képest, hogy mennyire feldobják a látványt, ráadásul el lehet őket dobozolni, és egy másik bulin más összeállításban fel lehet őket használni.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A PROGRAMOT is jó előre kitaláltam. Letöltöttem egy cd-re a Monster High film zenéjét és odaadtam egy lelkes nagyobbacska kamasz lánynak, aki táncolni járt, hogy találjon ki rá egy egyszerű, de nagyszerű rövid kis koreográfiát, amit majd betanít a kisbosziknak. A cd a másik fiam szobájában bekészítve állt rajtra készen a leányzóval egyetemben.



Miután mindenki megérkezett és magához vett némi tápanyagot, betereltem a lányokat abba a szobába és rájuk csuktam az ajtót. Tudtam, hogy most az asztalnál elhelyezkedő banyaanyák kapnak fél óra szusszanásnyi időt arra, hogy igyanak egy bájitalt és előkészítsék a következő meglepetést, 
a fények játékát. 
Felragasztottunk a falra egy tucat foszforeszkáló műanyag szellemet, szétrakosgattunk és meggyújtottunk mécseseket, leoltottuk a lámpákat és vártuk a táncos csapatot. Baromira meglepődtek és roppant izgatottak lettek, amikor kijöttek a frissen tanult banyatáncukkal, és meglátták,hogy milyen barlanghangulat lett. Vettem egy pár doboz világító karkötőt is, amit kiosztottam köztük, hogy mindkét karjukon legyen "banyafény" a tánc közben - no akkor aztán igazán hatalmas lett az öröm (és kicsit hangos is a visításuktól). Aztán szépen felsorakoztak és a vén banyáknak bemutatták a kis műsorukat.

Kisboszik tánca Monster High zenére





Utána persze még órákig ugrabugráltak és visongtak a sötétben, mígnem jól elfáradtak és ekkor megjelent a főbanya a tortával a köszöntéshez. Ideje volt már a "vacsinak"



Teli pocakkal, elpilledve elérkezett az utolsó meglepetés ideje, az akkor még vadi új, senki által nem látott Monster High filmet tettem be nekik mozizni a lányok hatalmas örömére. 

Ezután már nem maradt más hátra, mint fogni a banyakalapot és elégedetten felszállni a hazarepítő seprűkre...


...és sokáig emlékezni a szuper buli














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése