2016. március 20., vasárnap

BAGOLY TORTA BAGOLY MÁNIA



Igen. Nekem ez van. Évek óta diagnosztizáltan. Tudom, hogy most divat a bagoly és mindent elborítanak a baglyos rucik, tárgyak és kiegészítők, de én már akkor rákaptam a bagoly témára, amikor még híre hamva sem volt a piacon. Fogalmam sincs, hogy mikor kezdődött, vagy hogyan jött, de az biztos, hogy jó ideje bagolydömping van körülöttem. Tele van vele a lakás. Ahova csak nézek, mindenütt akad egy példány.









És ez még csak a töredéke annak a bagolyrajnak, ami az én kis odúmban lakozik. Szinte kivétel nélkül valakitől kaptam őket valamilyen alkalomra, szóval mindnek megvan a maga kis története, mindegyikről őrzök egy kis emléket. Körülvesznek és nagyon szeretek köztük élni. Van, hogy végiglegeltetem a szemem rajtuk és felsorolom magamban, hogy kitől, mikor kaptam. Ez amolyan szentimentális merengés, de az "otthon" szó önmagában is kicsit negédes melegséggel kell, hogy eltöltsön. Ha semmi ilyet nem érzel, akkor vagy pasi vagy, vagy még sosem volt otthonod. 
Egyszer egy verset is faragtam róla - szinte szó szerint faragtam, mert belevéstem egy faszeletbe. Ajándékba készült egy otthont kialakítani készülő barátomnak. Aztán úgy megszerettem a saját versemet (én, öntelt lény), hogy lekoppintottam magamnak is belőle egy példányt.


Vers az otthonról

Otthon: az a hely, hol magányos szíved nyugalomra lel,
ahol békét és örömet súgnak a falak és a polcokon emlékek alszanak.
Ismerős illatok töltik be a teret, a kályha melege elűzi a telet.
Angyalkád kuporog az ágyad végében, álmaid őrzi az éj szelíd fényében.
Jól ismersz itt mindn kis szegletet és bárhol jársz is, vágyod ezt a helyet.

Szóval baglyok...Minden helyiségben minden mennyiségben a mézes csuportól kezdve a sálakon át a könyvjelzőkig mindenütt jelen vannak. Szeretem őket. Mondtam már? A bölcsesség és a figyelem szimbólumai...


Én egyet sem vettem, mindet ajándékba kaptam barátaimtól, viszont kreálni magam is kreáltam néhányat. Varrtam filcbaglyokat az előszobai dekor falamra és varrtam hozzá párnát a fapadra...


Szeretek filccel dolgozni, mivel nem szakad, nem rojtosodik, egyszerű kivágni és könnyű összevarrni  vagy rávarrni bármit, kihímezni...
Ezeket a filcbaglyokat a kislányom barátnői szokták nagyon szeretni. Varrtam is az egyikőjüknek egy kupaccal a szülinapjára.


Varrtam már babatakarót is, meg díszpárnát is, de a kedvenc alkotásaim a torták. Az első a Bagoly csoport óvodai ballagására készült, már jópár éve, de az sajnos nem maradt fenn digitális formában, pedig az volt a legklasszabb. Hatalmas torta volt 22 darab különböző karakterű kisbagollyal körben az oldalán.
De gyártottam még néhányat azóta is zsúrokra, ballagásra és apukám 75.szülinapjára a "bölcs bagolypapa tortáját".

Bagoly torták


 




 

Ez a kedvencem. És az én idős apukám úgy örült neki, mint egy kisgyerek.

***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése