2016. március 11., péntek

FONDANT recept by Banyó



Rengeteg fondant recept kering az interneten és én már rengeteget ki is próbáltam. Aztán rengeteget kidobtam, elrontottam, elpazaroltam...míg végül is sok próbálkozás után kifejlesztettem a saját receptemet, a Banyó verziót.
az én FONDANT  receptem:
Hozzávalók:

Teavaj - 1ek
Porcukor - kb fél zacskó
Étkezési keményítő -1ek
Zselatin - 1ek
Méz - 2ek
Mandula aroma (átlátszó) -1ek
Szinezék (ha nem fehér fondant készül alapnak)

Ez az adag egy normál torta díszítésére elég

*******

1. lépésként tépjük le egy darab folpackot, és kenjük ki vajjal. Tegyük félre.

2. lépésben vegyünk elő egy gömbölyded, mélyebb műanyag tálat, és öntsünk bele egy harmad zacskó finomra őrölt porcukrot (pl.Sweet Familyt) és keverjünk bele egy púpos evőkanál étkezési keményítőt.

3. lépés: egy pici nyeles edénybe tegyünk 1 evőkanál zselatint ( Horváth Rozit használok), keverjük el 3 e.k. vízzel és a tűz fölé tartva lassan kezdjük felolvasztani, de csak addig melegítve, míg megolvad és apró gyöngyöket kezd vetni.

4. A meleg, folyékony zselatint vegyük el a tűz fölül és olvasszunk bele 1 púpos evőkanálnyi teavajat, 2e.k. mézet és egy e.k. mandula aromát. Keverjük sima krémesre. 

Ha színezni szeretnénk, ilyenkor tegyünk bele pár csepp folyékony szinezéket, bár én a zselés színezőt jobban szeretem, de az nem mindenütt kapható, csak inkább a sütis kellék boltokban, vagy rendelhető interneten is. A színezést hagyhatjuk utólagosra is, mert egy fehér alapból bármikor tudunk megfelelő mennyiséget készíteni. Persze, ha alapnak is nagy színes fondant darab kell, akkor érdemes még ilyenkor.

5. Ezt a folyékony, melegecske masszát öntsük a keményítős porcukorra és addig keverjük, míg csomómentes, szép lágy massza nem lesz. Ilyenkor még szinte folyékony, de pici adagokban adagolva a porcukrot addig folytassuk a kevergetést, míg egy lágy, de sűrű galuskatészta állagot el nem érünk és a masszánk szépen elkezd elválni az edényünk falától. Ehhez az adaghoz elég lesz kb fél zacskó porcukor - talán kicsit több.Szép símára keverjük.

6. Ekkor kotorjuk rá a még lágy masszát a kivajazott folpackra, batyuzzuk össze, és tegyük félre minimum egy napra. Hűtőbe is tehetjük, ha 2-3 napig fog állni, vagy mélyhűtőben bármeddig, csak ne felejtsük el időben kivenni.

Felhasználáskor a szobahőmérsékletű fondantunkat porcukros deszkán alaposan átgyúrjuk, (vigyázat!! ne legyen meleg a kezünk, mert ragadni fog, bár ha elég gyorsan dolgozunk, menni fog) nyújtófával kinyújtjuk, beborítjuk vele a tortánkat - szépen körkörösen lefelé rásimítgatva, végül pedig pizzavágóval körbevágjuk
A leeső maradékból  formázhatunk díszítést, vagy kiszúróval is vághatunk belőle dekorációt a tortánkra, átszinezhetjük, megehetjük vagy le is fagyaszthatjuk, vagy odaadhatjuk a szomszédnak :)


CSAK A FANTÁZIÁNK SZAB HATÁRT :


Lovas torta lóimádó csajszinak
Cicás torta cica fannak

Érme torta egy érmegyűjtőnek

Farmer torta

Torta egy cserkészlánynak

Repülőgépes torta


                PRÓBÁLD KI!  HA ELAKADSZ, SEGÍTEK. IGAZI KREATÍV ÉLVEZET.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése